دختر حوا ؛دختر عاشقانه ها

یادمان نرود انسانیم...

دختر حوا ؛دختر عاشقانه ها

یادمان نرود انسانیم...

حرف هایی برای نگفتن...

به نام او...


در آغاز هیچ نبود، کلمه بود و آن کلمه خدا بود.


و کلمه بی زبانی که بخواندش، و بی اندیشه ای که بداندش، چگونه می تواند بود؟

و خدا یکی بود و جز خدا هیچ نبود،

و با نبودن، چگونه می توان بودن؟

و خدا بود و، با او، عدم،
و عدم گوش نداشت،

حرفهایی هست برای گفتن،

                                         که اگر گوشی نبود، نمی گوییم،

و حرفهایی هست برای نگفتن،

     حرفهایی که هرگز سر به ابتذال گفتن فرود نمی آرند.

حرفهایی شگفت، زیبا و اهورایی همین هایند،

و سرمایه ماورایی هرکسی به اندازه حرفهایی است که برای نگفتن دارد...

                                                                               دکتر علی شریعتی

نظرات 31 + ارسال نظر
امین 1390/02/19 ساعت 14:23 http://emia234.blogfa.com

خیلی عجیبه!
خوب تو این نوشته دکتر گفته که انسانها باید باشند تا خدا ((خدا)) بشه! یعنی خدا نیازمند موجود بودن بندشه!
و خداییکه نیازمند باشه ضعیفه و دیگه خدانیست!!!
حالا نظره تو چیه؟

سلام مرسی از توجهت...
فعلا نمی دونم چی بگم
باید برم کتابو بخونم ...ینی متن کاملو...

امین 1390/02/19 ساعت 19:26 http://emia234.blogfa.com

سلام.زیاد فکر نکن.این اصلا از ریشه اشتباست!
کلام قرآن و معصوم که نیست! حرف یه انسان عادیه که توسط بعضیا خیلی بزرگ شده!!!
تازه یه شعری داره بعدن میذارمش تو وبلاگم و نقدش می کنیم باهم!

کیمیا 1390/02/19 ساعت 22:08

سلام آبجی

زیبا بود ممنون.

بی خبر شدی ستاره ی سهیل و ....

منم آپیدم

مهدی 1390/02/19 ساعت 22:29 http://m-ae.persianblog.ir

سلام
واقعا وقتی به "عدم" فکر می کنم، تا چند لحظه منقلب میشم... کلا فکر کنم خاصیت آدم اینه، خاصیت وجود اینه... که اگر به "عدم" فکر کنی...

ممنون، التماس دعا

مهدی 1390/02/19 ساعت 22:30 http://m-ae.persianblog.ir

سلام
واقعا وقتی به "عدم" فکر می کنم، تا چند لحظه منقلب میشم... کلا فکر کنم خاصیت آدم اینه، خاصیت وجود اینه... که اگر به "عدم" فکر کنی...

ممنون، التماس دعا

مجید 1390/02/20 ساعت 12:51 http://majid97.blogfa.com/

سلام
خیلی نامردین از من سر نمز زنید

درموردکامنت اول بایدخلاصه بگم که:بحث دکتر شریعتی یه بحث عرفانی -فلسفی ازحکمت ملاصدراهستش....واین منافاتی باصفات سلبیه وثبوتیه ی خداوندنداره...خدا به ذات خداهست ولی حیوانات ونباتات ودیگرموجودات که نمی توانند
اورابشناسند .ولی انسان بدلیل قوه ی تفکر وتعقل قادربه شناخت خود و خدامی باشد.ودرحدیث قدسی هست که میگه:من(خدا)یه گنج مخفی بودم دوست داشتم شناخته شوم پس انسان راآفریدم.
ومیدونیم که انسان به خاطرعقلش اشرف موجودات هست....
نتیجه اینکه خدابود ،هست ومی باشدوبه خاطراینکه خداخداباشدبایدموجودمتعالی صاحب اندیشه رامی آفرید تااوراپیداکند-بشناسد-وانسان تنهاموجودی است که این ویژگی رادارد.واقعاْچه لطفی داردمثل نویسنده ای زبده ای باشدصاحب کتاب های فاخر ولی کسی آنها رامطالعه نکندآیااوشناخته شده بود.....مساله ی خدا نیزهمین گونه هست ...وقتی دکتراین جمله رامی گوید منظورش شناخت خداست .اگرخداشناخته نشودپس بودنش بیهوده وعبث است.ومن پیشترمی روم ومی گویم وجودانسان متعالی باتفکر وخداوند به همدیگرنیازدارند....

-----------------------------------

سلام

شجاع شده ام
آنقدر
که به چشمانت نگاه می کنم...

درود بر شما
اگر علاقه دارید من در وبلاگم مطلب کوتاهی درباره ابزار گزینش درست انسان از دیدگاه زرتشت نوشتم لطفا اگر علاقه دارید آن مطلب را بخوانید و دیدگاهتان را بیان کنید.
با تشکر از شما دوست عزیز[گل]

___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*
_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*
0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*
0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*
_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*
___0♥00000000♥0,*-:¦:-*
_____0♥000♥0,*-:¦:-*
_______0♥0,*-:¦:-*
_____0,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0
__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0
_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0
_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0
__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0
____*-:¦:-*____0♥00000000♥0
______*-:¦:-*_____0♥000♥0
_________*-:¦:-*____0♥0
______________,*-:¦:-*
___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*
_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*
0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*
0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*
_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*
___0♥00000000♥0,*-:¦:-*
_____0♥000♥0,*-:¦:-*
_______0♥0,*-:¦:-*
_____0,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0
__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0
_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0
_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0
__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0
____*-:¦:-*____0♥00000000♥0
______*-:¦:-*_____0♥000♥0
_________*-:¦:-*____0♥0
______________,*-:¦:-
سلام سلام سلام...
آپم بد بیااااااااااااااااااااااااااااااااا

بهار 1390/02/21 ساعت 06:14 http://baharane115.blogfa.com

امین 1390/02/21 ساعت 13:53 http://emia234.blogfa.com

سلام.مثل اینکه قراره اینجا هم یه آنتی داف دیگه راه بیافته!
ولی من اصلا حوصله ندارم!

سلام به ((عاشقانه های مرد زمینی))
جواب تمام حرفهایی رو که زدی قبل از من یکی که خیلی بزرگ تر از من و شما و شریعتیه گفته!
خیلی زیاده.حوصلم نگرفت بنویسم. برات ادرسشونو مینویسم دوست داشتی بخون:::
خطبه ۱ نهج ابلاغه = عجز انسان از شناخت خدا
خطبه ۹۱ نهج البلاغه = صفات خدا در قرآن
خطبه ۱۰۹ نهج البلاغه = وصف قدرت پروردگار
خطبه ۱۶۰ = خداشناسی
همینا رو بخونی کفایت میکنه.
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه!

کیمیا 1390/02/22 ساعت 09:04

سلام گلم
نه بابا این چه حرفیه!من و قهر از تو!اینی که گفتی محاله محاله

راسش واسه کس خاصی ننوشتم !بیشتر نوشته های من توش انتظار و زمان و ثانیه و اینجور چیزها داره...واسه کسی که منتظرشم...آره دقیقا میشه این فرشته ی من

راستی دوباره میلتو واسم بزن...گمش کردم

بعد جونم واست بگه... سمیرا تو عضو کلوب نیستی؟
اگه نیستی بیا عضو شو منم زیاد تهنا نباشم خب!
باز نری حاجی حاجی مکه

مجید 1390/02/22 ساعت 13:10 http://majid97.blogfa.com/

آهای دختر عمو
سلام بدو بیا که آپم
سوخت بی پروا پر پروانه را عشق من از من گذشتی خوش گذر

بعد از این حتی تو اسمم را نبر خاطراتم را تو بیرون کن ز سر

دیشب از کف رفت ، فردا را نگر آخر این یک بار از من بشنو پند

بر من و بر روزگارم دل مبند عاشقی را دیر فهمیدی چه سود

عشق دیرین گسسته تار و پود گرچه آب رفته باز آید به رود

ماهی بیچاره اما مرده بود بعد از این هم آشیانت هر کس است

با سلام

اگر تنهاترین تنها هم شوم باز هم خدا هست.دکتر شریعتی


ممنون که سر زدین.یا زهرا


[گل][گل]



,•’``’•,•’``’•,
.’•,`’•,*,•’`,•’
....`’•,,•’`’’’[گل]
-----------♥
---------♥
--------♥
------♥
----♥
--♥
-♥
[گل][گل]✿•۩▓۩►♥* منتظر نظریات سازنده شماهستم*♥►۩▓۩•✿[گل][گل]
[گل]█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥♥۞♥[گل]
✿زیـبا ترین درود و سلام دوســـت عزیز. وپ زیــبای داری مــــوفـــق باشیــد✿
✿اگر خــــواســتی بمـــن ســـر بــــزن منتظــــــر حضــــور سبــــــزت هستم✿
[گل]█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥♥۞♥[گل]
[گل]*•.¸¸.•*´`*•.¸¸.•*´`*•.¸¸.•*´`*•.¸¸.•**´`*•.¸¸.*´`*•.¸¸[گل]
-♥
--♥
----♥
------♥
--------♥
---------♥
-----------♥
•’``’•,•’``’•,
.’•,`’•,*,•’`,•’
....`’•,,•’[گل]

میس بهار 1390/02/24 ساعت 14:59

برای انچه ما میگوییم باید مخاطبی جست
گفته ها هر چه که زیادند نگفته ها بیشترند
از قدیم گفته اند
هزاری بگو
هزاری مگو
هزاری خواهی بگو خواهی مگو

امین 1390/02/24 ساعت 20:19 http://emia234.blogfa.com

سلام.نه بابا عاشقی چیه؟
راستی علامتدار یعنی چی؟

ممنون از لطفت.امیدوارم موفق باشی آبجی گلم.
شاید برگردم ولی احتمالش خیلی کمه!
[گل][بدرود]

زندگی با همه وسعت خویش
محفل ساکت غم خوردن نیست
حاصلش تن به قضا دادن و افسردن نیست
اضطراب هوس دیدن و نادیدن نیست
زندگی جنبش جاری شدن است
از تماشاگه آغاز حیات تا بدان جا که خدا می داند

پارسا 1390/02/25 ساعت 12:07 http://zibaboys.blogsk.com

سلام
دیگه بهم سر نمی زنی ؟
این آپی که گذاشتی مربوط به حضرت علی (ع) هست
من خوندمش ( علی تنها تر از خدا )
از دکتر علی شریعتی
کاش کامل می نوشتیش اینطوری حانب امانت داری هم حفظ میشد
راستی چطور میشه دستور زبان به خدا ربطی نداشته باشه ؟ اگه اینطوریه پس چرا قرآن به زبان عربی نوشته شد ؟ ( چون کاملترین زبان و بی نقص ترین زبان عربیه ) که بر می گرده به همون دستور زبان
نزول قرآن به زبان عربی دلالت بر اهمیت دستور زبان داره
حالا تو همین قرآن خداوند خودشو با ضمیر مذکر خطاب کرده
حالا مطالب شما شوخی بود یا جدی ولی نکات ظریفی داشت
تا حالا فکر کردی چرا هیچ پیامبری مونث نبود ؟ تا حالا فکر کردی که چرا هیچکدام از امامان مونث نبودند ؟
تا حالا فکر کردی که چرا اول آدم خلق شد که مذکر بود ؟
تا حالا فکر کردی چرا اگه پسری خودشو شبیه دخترا کنه عیبه ولی اگه دختری شبیه پسرا باشه مایه افتخاره ؟
تا حالا فکر کردی که چرا ارث یا دیه مرد دو برابر زنه ؟
تا حالا فکر کردی که چرا در اسلام قضاوت رو به زن ها نمی دن ؟ ...............
و تا حالا فکر کردی که تا اگه زنی وجود نداشته باشه مردی هم نیست ؟
یه سر بیا منتظرتم
بابای

خوبی فکر نکن فکر نکن

نظر
14.59 منم

سلام

وقت تنگه....زیاد مهلت ندارم....آپ کردم تشریف بیارین

منتظرم....البته یادت نره یه دفعه چندتا باهم آپ کردم همشو بخونیا

سعید۲ 1390/02/26 ساعت 17:56

بعد از رفتنت . . . حرفهایی هست برای گفتن - حتی اگر نباشی که بشنوی - حتی اگر هیچ گوشی نباشد برای شنیدن - حتی اگر هم زبانی نباشد برای گفتن - یا حتی نفسی برای کشیدن . . .

نگاهم و سکوتم نیز حرفهایی دارد برای گفتن ، تا بدانی که بعد از رفتنت . . .

می گویم و می گویم و می گویم:

عاشقت بودم - عاشقت هستم و عاشقت خواهم بود

کدام صندلی به نشستن توشبیه است؟....

سلام
خوبی آیا؟...

سلام
خوبم...

قابل ندونستی بیایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
باشه

و سرمایه ماورایی هرکسی به اندازه حرفهایی است که برای نگفتن دارد...

یاد تکه‌های کتاب حجش افتادم در دبیرستان ... زیبا بود

وائل 1390/02/28 ساعت 16:36 http://www.vael.ir

سلام
با درج منبع و اسم بله حتما
اجرتون با صاحب الزمان
یا علی

کیمیا 1390/02/31 ساعت 22:15

سلام سمیرا جون
اکشال نداره که جز هیچ کلوپی نیستی چون منم خودمو حذف کردم
یه چند روزی نبودم
دوست داشتی بیا یه چیزی نوشتم
دیگه میخوام بیشتر به خودم بپردازم
اینم میلم و دیگر هیچ

بهار 1390/03/01 ساعت 14:33

کم پیدا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امتحان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نگو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به بالینم بیاامشب
من اززیباترین شعرم
برایت لانه می سازم.

سلام

سلام
امدم پاسخ کامنتم رو بخونم دیدم که ای دل غافل جواب همه رو دادی غیر از من!!!
چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا؟

سلام
چه عجب ....

پارسا 1390/03/17 ساعت 12:45 http://zibaboys.blogsky.com

سلام عزیزم
ببخشید فعلا نمی تونم آپ کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد