دختر حوا ؛دختر عاشقانه ها

یادمان نرود انسانیم...

دختر حوا ؛دختر عاشقانه ها

یادمان نرود انسانیم...

من زن ام...

 

به نام خدای نزدیکم ... 

 

من بعد از تو متولد شدم... 

من زن ام  

همام حوایی که تورا از بهشت برین ُآواره ی این کویر اضطراب کرد... 

من همان کینه ی کهنه ی هزاران ساله ام... 

من بعد از تو آمدم ... 

نمی خواهم دوم باشم ولی ...اول هم نمی خواهم باشم...سایه ی تو  هم نیستم ... 

من می خواهم زن باشم شانه به شانه ی تو...  

شیطان تو را نتوانست فریب دهد اما مرا... چرا 

راستی هنوز هم نگفته ای چطور با آن همه ادعا گول مرا خوردی...گرچه هنوز هم خام فریب های زنانه ام می شوی و به روی خود هم نمی آوری .. شاید هم اصلا نمی فهمی... 

من زن ام یاد گرفته ام سکوت کنم خیلی وقت ها ...گاهی فریاد هایم نیز در سکوت می شکنند ... 

وقتی یک جور ی به شال قرمزم زل می زنی ... می دانی قرمز رنگ قشنگیست؟؟ 

وقتی به خودت اجازه دادی و پاکی ام را فدای ..هوس هایت کردی...باز هم سکوت می کنم .نمی دانم چه مرگم می شود که فریاد نمی زنم ... اشک هم نمی ریزم...  

تو خیلی وقتها خیلی چیزها را نمی بینی...شرم چشمانم و سرخی گونه هایم را وقتی کلمات پاستوریزه نشده ات را روانه ی من می کنی می بینی؟ 

تو از چشمانم فقط مقدار زیبایی اش را می بینی ...غمش را ...حرفش را  نادیده می گیری...ولی من خیلی وقتها می خوانم چشمانت را و باز هم سکوت...  

تو همیشه پاک تر از من بودی ..و من می شوم بلای آخر الزمان... من عصیان می کنم فقط ...و فقط یاد گرفتی مرا سرزنش  کنی که چرا فاطمه (س) نیستم ؟؟؟به من بگو تو چقدر علی (ع) شدی؟؟!!

من در عصیان فروغ غرق می شوم و تو بی شرمانه می گذری و می گویی چند؟؟؟ 

من دلم را باتو لای همان گل های سرخی که نمی دانم برای چند نفر بردی جا می گذارم ...  

 من دلم را توی چشمانت جا می گذارم وتو راحت می روی ...روحم زن می شود و تو مرا جا می گذاری...

من با درد می آفرینم ...عجیب زندگی ام با درد عجین شده ...خاک من از درد بود و دل ...خاک تو شاید خیلی وقت ها دل هم نداشت... دل نداری که گاهی صورتم یکهو کبود می شود...و من هی می گویم پایم به پله گیر کرد....افتادم!!!

من می آفرینم ...من با درد می آفرینم و با یک لبخند کودکم عاشق می شوم ...  

من زن می شوم...من مادر می شوم ...من زیبا می شوم ...من احساس می کنم ... 

شعر می گویم ...

من عجیبم ...اشک می ریزم...من فال های حافظ را اگر اسم تو نباشد باور نمی کنم... 

من اگر عاشق شوم ، نمی توانم ...تو اگر عاشق نشوی هم می توانی... 

من اگر بی وفا شوم خائنم و تو ...مردی فقط ... 

مرد ... 

این کلمه ی سه حرفی عجیب برایم سخت می شود گاهی اوقات... 

اگر نخواهمت ...باز هم سایه ات را برای مصلحت می خواهم ..مصلحتی که مردان قانون نویس تعیین می کرده اند... 

من، دختر حوا...یاد گرفته ام عریانی دلم را لااقل، بگذارم برای کسی که با دستانش می بخشد ،و با چشمانش می گوید... 

من دختر همان حوایم..هنوز هم سیب می چینم...و تو هنوز آدم نشدی...

من بعد از تو آمدم ... 

نمی خواهم دوم باشم ولی ...اول هم نمی خواهم باشم...سایه ی تو  هم نیستم ... 

من می خواهم زن باشم شانه به شانه ی تو...   

.................................................................................................................................. 

پ.ن:مخاطبم همه ی مردها نبود ..به دل نگیرید...فقط می خواستم بنویسم...همین... 

دلم از نوشتن این پست گرفت...

نظرات 30 + ارسال نظر

؛و تو هنوز آدم نشدی....؛!!!!چه باحال!
بنظر من زن ها خیلی موجودات بیچاره ای اند.هرکسی تا می تونه بهشون زور میگه.
کاش من پسر بودم!

سلام ممنون که اومدی
دوست نداشتم پسر باشم هیچوقت...
زن ها خودشون خواستن موجودات قابل ترحمی بشن...بیچاره نیستن..

امین 1390/02/13 ساعت 14:27 http://emia234.blogfa.com

سلام.اصولا من به زن یا مرد بودن توجهی ندارم.برای من انسانیت و شعور انسانی مهمه.
همونطور که گفتی همه مردها بد نیستن همه زنها هم خوب نیستن.تازه الآن که همه ذلیل زنشونن...!

اوهوم....
راستی سلام...


سوزنامه ای بودبرای خودش...ادبی هم بودوپرازحرف های فیلسوفانه....نمی گویم جالبه چراکه بیشترلبالب ازدردبود
وفک می کنم مخاطب خاصی هم داشت....

وقتی که کلاه سراولین حرف الفبابرود...

سلام

سلام
مثل همیشه ...
مخاطب خاصی داشت...شاید
دلم گرفته بود...
............................
جمله ات خیلی جالبناک بود مرسی...

زهرا 1390/02/13 ساعت 19:33

وای سمیرا عاشقتتتتتتتتتمممممممممممممم
گل کاشتی مثل همیشه و بهتر از همیشه
کاش میشد به راحتی تو حرف زد
عالی بود عزیزم

سلام عزیز
میسی...

سلام
خیلی عالی بود
نمیدونستم شعرای وبتو خودت مینویسیَنگفته بودی اخه...
مرد
این کلمه ی سه حرفی عجیب برایم سخت می شود گاهی اوقات...
واقعا سخت میشه...
یه غمی که این روزا شاید پستش کردم میشه گفت هم حسی بین منوتو توش هست...

سلام عزیز
مرسی از اومدنت...

vael 1390/02/14 ساعت 11:19 http://www.vael.ir

ان حزب الله هم الغالبون

هر وقت که احساس کردی خسته شدی به نوح فکر کن

سلام
خوشحال شدم اومدین...
سعی م یکنم...

با سلام

من الان تو یاهو ان لاینم
اگه دوست داشتین بیان حرف بزنیم
در ایم مورد.
akbary.moslem@yahoo.com

یــــــــا زهــــــــــرا

Eastern girl 1390/02/15 ساعت 11:05

سلام سمیرا جونم
امروز روز تازه ایست.روزی که سپاس از عمق قلبها بر می خیزد و می کوشد تا راه خود را بیابد و بر زبان آید.می خواهم از تو بگویم ، از تو که فروزنده عشقی،از تو که مادر مهری، از تو که همواره با راز خلقت آدمی عجین شده ای و همواره شکفتن نو غنچه های امید را نظاره گری..و

تو نخستین رحمت الهی در نجات انسانی.قلبهای پر لضطراب هر مادری با نگاه های دوست داشتنی ات آرام میگیرد و آمدن عزیزترین موجود زندگی را نوید می بخشد...

سلام به تو که هر لحظه از زمان حیاتی را امید می بخشی،سلام به تو که زیبایی زندگی را نوید می دهی .سلام به تو که اولین نفس،اولین نگاه،اولین فریاد،اولین اشک و اولین عشق را می بینی...
روزت مبارک قشنگم

سلام
عسیسم...
روز تو هم مبارک...

با سلام مجدد

اگر واقعا می خواهین به جواب سوالتان برسید

بیان حرف می زنیم.

یــــــــــا زهــــــــــرا ادرکنـــــــــــــــی

بهار 1390/02/15 ساعت 15:16

اما ما که کلی به زن بودنمون افتخار میکنیم .بهترین واژه ی آفرینشه .........مگه کمه
هنوز هم افتخار مکینیم .

من هم افتخار میکنم...
سلام...

بهار 1390/02/15 ساعت 15:16

بی معرفت نمیایی ؟؟؟؟؟سر نمیزنی چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


همه ی اینا با هم!!!

سلام موتور های گوگل بلاخره کار خودشونو کردند !
مرسی که نظر گذاشتی
چرا همیشه زیبایی دخترونه ست ؟
چرا اگه پسری خوشگل باشه می گن شکل دختراست ؟ پس چرا خدا که زیبای مطلقه خودشو هو خطاب کرده ؟ هو که ضمیر مذکره ! چرا نگفت هی ؟
البته حرف زیاد دارم ولی می ترسم بگم
می تونم لینکت کنم ؟

سلام
نترس بگو ...حرفتو...
در ضمن حرف من یه شوخی بیشتر نبود...
به دل نگیر حالا!!!
در ضمن دستور زبان عربی ربطی به خدا نداره ها!!!
....
چرا که نه؟؟؟

سلام خیلی جالب نوشتی
مخصوبا وقتی گفتی که نمیخواهم اول باشم

مرسی
چه عجب اومدین ...

سلام
عالی بود خسته نباشید..امیدوارم مخاطب خاصی که مد نظرتونه بتونه نهایت استفاده رو بکنه
وسپاسگزارم که اومدی

منم سلام
مرسی شمام که سرزدی...
مخاطبم خیلی هم خاص نبود
گفتم شاید...

سلام
خسته نباشید

عالی نوشتید

دوست دارم تبادل لینک داشته باشیم موافقید؟

لطفا بهم خبر بدید

مرسی

سلام
مرسی
من که شما رو لینک کردم...باران

کیمیا 1390/02/15 ساعت 22:25

سلام بر گلم خوبی

خیلی پست عمیق و بزرگ و زیبائی بود ایول افرین

مرسی عسل من
راستی اصلا نمیتونم واسه کسی بنظرم نمیدونم چرا باز نمیشن

سلام عسیسم...
مرسی
.
.
.
نمیدونم چرا ...

"همام حوایی که تورا از بهشت برین ُآواره ی این کویر اضطراب کرد.."
معذرت می خوام اما فکر می کنم خدا در قرآن می فرماید شیطان هردو را وسوسه کرد. جایی نگفته شیطان حوا را فریب داد و او آدم را. ما به اینا میگیم اسراییلیات.
عزیز اصالت آدمی به روحشه و روح هم مادی نیست که زمان بر ان حاکم باشد و اول و دوم داشته باشد.
از اینا که بگذریم قشنگ احساستون رو بیان کردین.
فاطمه سلام الله علیها کسی ست که خداوند او را و شیعیان او را از اتش جهنم بریده است.
تسلیت ایام

سلام...
ممنون که دقیق خوندین ...
اما من شاید منظورم رو خوب بیان نکردم ...
در ضمن همیشه حقیقت با واقعیت متفاوته ...من اگه می خواستم حقیقت رو بگم شاید هیچکدوم از چیزایی که نوشتم درست نبود ...من خواستم یه جورایی یه سری افکار رو در مورد زن بگم که تو جامعه هست و نمی شه انکارش کرد
من خودم یه زنم و می دونم ارزش زن خیلی بالاتر از این چیزاست.. این متن واقعی نبود بیشتر سعی کردم ادبی باشه تا حقیقی...
بازم ممنون بابت نکته ای که تذکر دادین...

بازمممممممممممم سلام ...

خیلی قشنگه ! خیلی خیلی قشنگ ! و عین واقعیت .

اولین نفری که گفتین واقعیه....

س-خاطی 1390/02/17 ساعت 20:33

در کش و قوس زندگی
بدنبال پاسخی بودم

برای ندانسته هایم

ابتدا , میانه , آخر

همه پر ز راز و اسرار

پر ز چرا و چه کنم

چرا امد , چرا رفت

چرا آمدم , چرا رفتم

چرا بود . چرا نیست

چرا بودم , چرا نیستم

هرچه بیشتر پرسیدم

بیشتر نفهمیدم

هرچه بیشتر نفهمیدم

بیشتر دانستم که :

هیچم در این وادی

حتی قطره ای در یک اقیانوس

ندانستن یک مسئله

دانستن هزار مسئله

گاهی خواهم هیچ ندانستن

که در این صورت

به آخرش فکر نخواهم کرد :

آخرش چی ؟!!

........................
گلم مرسی موفق باشی


کدام صندلی به نشستن تو
شبیه است؟....

سلام

سلام
خوب بود
از سفر برگشتم !!!

سلام
به سلامتی ...

سلام
خوب بود جای شما خالی

امین 1390/02/18 ساعت 10:14 http://emia234.blogfa.com

سلام.من آپم....!
کلا من هر ۴ ۵ روز آپ میشم.دوست داشتی سر بزن!

مجید 1390/02/18 ساعت 15:55 http://majid97.blogfa.com/

سلام پیشنهائ میکنم یک سری به وب من بزنید دختر عموی گلم

سلام
حال شما
ببخشید من یه کم دیر به دیر میام خدمتتون
شرمنده
البته شما هم بی تقصیر نیستید
باز هم دم من گرم که سری می زنم و شما ...
هیچی بگذریم

متنت بد نبود - دیگه شمشیر رو از رو بسته بودی و می خواتی که سر همه رو . . .
البته پی نوشتت روهم خوندما

- 1390/02/19 ساعت 18:44 http://myftp.blogsky.com

سلام
نمیگم بدم اومد . خوشم اومد . اما یه تیکه هاییش دلمو به درد آورد . ممنون بخاطر متن قشنگ .
(اجازه هست تو یه نشریه دانشجویی متنتون چاپ شه ؟ به عنوان ادبیات وبلاگی !)
بای

پریسا 1390/04/11 ساعت 22:49

عالی بود.واقعا احساساتم جریحه دار شد...منهم اینهارو قبول دارم ...اما چه کنم من یک زنم از جنس بلور

خوشحالم که خوشتون اومده ...
.............................................
زن باش...

واقعا ما مردها آدم نیستم اگه آدم بودیم دلباخته شما خانما نمیشدیم که یه عمر بسوزیم و باز آدم حسابمون نکنین!!!!

جز معدود افرادی بودی که مثل مرد پذیرفتی..!!!!

اینکه نوشتید شیطون اول حوا رو گول زد و نتونست آدم رو گول بزنه با اون چیزهایی که در قرآن نوشته شده جور در نمیاد.
خوب همین دیگه...

می دونم
اینا اسرائیلیاته ...
اما این فقط یه متن ادبیه ..من خواستم با این باوری که مردم دارن یه سری واقعیت هارو نشون بدم
نمی دونم تونستم یا نه ...
مرسی که خوب خوندین !

مهتاب 1391/02/15 ساعت 16:12 http://moonlight-m.blogsky.

متن فوق العاده ای بود ...
-----------
و فقط یاد گرفتی مرا سرزنش کنی که چرا فاطمه (س) نیستم ؟؟؟به من بگو تو چقدر علی (ع) شدی؟؟!!
-----------
من دختر همان حوایم..هنوز هم سیب می چینم...و تو هنوز آدم نشدی...


سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد